Testujemy – super foods

Kolejny wpis z cyklu testujemy. Dziś kilka słów o ziarnach kakaowca i błonniku witalnym.

1.FOR FIT SUPER FOOD – ziarno kakao, kruszone ziarno kakaowca.

IMG3436

Cena 4,99 za 50 g. Wyprodukowane w Polsce.

„Kruszone, prażone ziarno kakaowca powstaje z wysoko wyselekcjonowanych ziaren i nie zawiera żadnych dodatków. Bogate źródło błonnika i magnezu”

Co zawiera ziarno kakaowca? Przede wszystkim jest bogatym źródłem magnezu ( 237 mg/100g), jak i żelaza, chromu, cynku i potasu. Zawiera również sporo polifenoli, które chronią nas przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Z tego co wyczytałam, jeszcze lepszym wyborem były by surowe, całe ziarna kakaowca. Te są prażone i kruszone, więc straciły trochę swoich właściwości, jednak wciąż są lepsze niż kakao czy czekolada, które są o wiele bardziej przetworzone.

 

54959c9425a72

Ziarna są nieco twarde, a w smaku nieco gorzkie, ale myślę, że będą doskonałym dodatkiem do moich porannych owsianek. Producent poleca dodawać je do jogurtów, koktajli, deserów i ciast.

 

 

 

 

2. FOR FIT SUPER FOOD – babka płesznik i jajowata, mieszanka nasion babki płesznika i łupin babki jajowatej. Błonnik witalny. 

IMG3439

Cena 3,99 za 70 g. Kraj pochodzenia: Polska.

Skład: 80% nasiona babki płesznik (ciemny kolor), 20 % łuska babki jajowatej (jasny kolor).

„Mieszanka dwóch naturalnych składników, z których każdy jest ceniony ze względu na wyjątkową zawartość błonnika pokarmowego. Plantago ovata i Plantago psyllium wspomagają trawienie i pomagają utrzymać właściwy poziom cholesterolu we krwi.”

 

babka-plesznik

Produkt można stosować jako dodatek do surówek, sałatek, jogurtów czy do wypieku chleba. Można również  2 łyżeczki mieszanki zalać szklanką wody lub soku, wymieszać i po ok.20 minutach wypić. W 2 łyżeczkach (7g) jest 4,1 g błonnika. Dla porównania 7 g otrębów pszennych zawiera 3 g błonnika, a tyle samo otrębów owsianych tylko 1,2 g.

Błonnik jest nam niezbędny do prawidłowej pracy przewodu pokarmowego: usprawnia pracę jelit, zapobiega zaparciom i pomaga pozbyć się toksyn z organizmu. Jest również ważny podczas odchudzania, bowiem błonnik rozpuszczalny pęcznieje w żołądku dając uczucie sytości na dłużej. Udowodniono też, że spożywanie odpowiedniej ilości błonnika pokarmowego w diecie  obniża ryzyko nowotworów przewodu pokarmowego, zwłaszcza jelita grubego. Jest ważny również w profilaktyce miażdżycy jak i innych chorób sercowo – naczyniowych. Odpowiednie ilości błonnika wspomagają również regulacje cukru we krwi jak i utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu. Łupina babki jajowatej jest również stosowana jako lek osłaniający (np. w chorobie wrzodowej).

Należy pamiętać o piciu odpowiedniej ilości wody! Jeśli wody będziemy pić za mało, błonnik może zadziałać odwrotnie i powodować zaparcia 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *